Veelgestelde vragen

Waar vind ik een maattabel?
Informatie over onze dekbed maten vind je op de pagina 'De juiste maat kiezen' en informatie over onze Horizontal Wear maten vind je hier. Tevens vind je bij elk item op de product pagina een maattabel met de exacte afmetingen.  

Mijn dekbed is 220 cm breed, waarom hebben jullie die maat niet?
Zeer waarschijnlijk heb je het dekbed (de vulling) in de verkeerde richting op bed liggen. 220 cm is namelijk de lengtemaat van een dekbed. Draai ‘m een kwartslag en meet de breedte dan nog eens. Ben je toch gehecht geraakt aan slapen onder 220cm breed, dan maken we je SNURK gewoon op die maat voor je, mail met orders@snurk.nl

De lengte vermeld op de beddengoed verpakking is korter dan de daadwerkelijke lengte van het overtrek zelf. Hoe zit dat?
Nederlanders stoppen hun dekbedovertrek graag in aan de onderkant. Daarom lopen NL overtrekken aan de onderkant een stuk door; de instopstrook. Het dekbedovertrek is dus langer dan het dekbed (de vulling). Men communiceert echter op verpakkingen altijd de lengte van het dekbed (standaard 200 of 220 cm lang). Dit omdat de lengte van de instopstrook vaak varieert per merk. Een beetje verwarrend wel. Maar waar het om draait is dat een SNURK altijd past in de lengte. Want de totale lengte van een SNURK incl. instopstrook is 260 cm (en 240 cm bij de kinderovertrekken). 

Gaat er van al jullie dekbedden geld naar het goede doel? 
Nee, enkel van Le-Clochard en Le-Trottoir. Maar van deze twee designs dan wel een flink deel van de opbrengst. We hebben al meer dan €80.000,- mogen schenken aan Stichting Zwerfjongeren Nederland. (updated maart 2017)

Hoe lang na het bestellen heb ik mijn SNURK in huis? 
Wij doen ons best je bestelling binnen 3 werkdagen bij je te bezorgen.

Wat is de levertijd als het item een geel vinkje heeft?
Wij proberen het assortiment zo volledig mogelijk op voorraad te houden, maar helaas lukt dit niet altijd. Items die tijdelijk uitverkocht zijn hebben in onze webshop achter de maat een geel vinkje in plaats van een groen vinkje. De levertijd voor deze producten is 2 weken.

Waar en hoe wordt Snurk beddengoed en Horizontal Wear geproduceerd? 
De productie vindt plaats in Portugal. Daar hebben ze de beschikking over de beste kwaliteit katoen en druktechnieken. Ook wordt er geen gebruik gemaakt van kinderarbeid en werken alle makers van SNURK producten onder goede omstandigheden en voor een eerlijk salaris. We zijn nauw betrokken bij het productieproces en regelmatig aanwezig in de fabriek en het naai-atelier. Lees meer over onze katoenkwaliteit.

Ik heb de verkeerde maat besteld / Ik heb spijt van mijn aankoop. Wat nu?
Dat kan gebeuren. Mits je het product nog niet uit de verpakking en gewassen hebt, mag je het (kosteloos binnen Nederland) ruilen binnen 30 dagen na aankoop. Niet goed, geld terug. Mail even met orders@snurk.nl en stuur het dekbedovertrek naar ons op. Adres: SNURK BV, Cruquiusweg 96-S, 1019 AJ Amsterdam. Zorg dat je naam, adres, ordernummer en reden van retourneren of de benodigde andere maat vermeld zijn.

Het beddengoed/Horizontal Wear vertoont gebreken. Kan ik het ruilen?
Elke SNURK is met de meeste zorgvuldigheid gemaakt. Mocht het toch zo zijn dat je beschadigingen of andere fout ontdekt, mail dan naar: orders@snurk.nl. We lezen je bezwaren en beoordelen deze. Als alles duidt op een slecht geproduceerd product dan kan je het op onze kosten retourneren en krijg je een nieuwe. We kunnen helaas niet ingaan op zaken die zich hebben voorgedaan tijdens een foute wasbeurt.

Ik heb bij mijn bestelling geen retourformulier ontvangen, wat nu?
Retourneren van onze sale-items is op eigen kosten en bij deze producten wordt daarom geen retourformulier geleverd. Heb je een product besteld wat niet in de sale is en per ongeluk toch geen retourformulier erbij ontvangen, stuur dan een mail naar orders@snurk.nl, dan mailen wij je alsnog de retourneer instructies.

Kan ik sale-artikelen retourneren?
Ja, dat is mogelijk. Echter zijn de verzendkosten voor het retourneren op eigen kosten.

Ik ben mijn kussensloop kwijt en nu is mijn dekbedovertrek set niet meer compleet. Wat kan ik nu doen?
Al onze kussenslopen zijn ook los te bestellen in onze webshop. Bij het dekbedovertrek kan je bij 'kies een maat...' helemaal onderaan enkel een losse kussensloop selecteren.

Hoe wordt de foto afbeelding op het beddengoed gedrukt? 
Dit gebeurt door middel van zeefdruk. Hierdoor ontstaat er een zeer scherpe afbeelding die lekker soepel blijft omdat de inkt direct in het katoen wordt gedrukt. 

Kunnen de SNURK dekbedovertrekken en sierkussens gewassen worden?
Zeker. Als je het dekbedovertrek even binnenste buiten keert voor het wassen (op max. 40 graden) zal de afbeelding ook na veelvuldig wassen mooi blijven. Ook mag ons beddengoed gewoon in de droger. In de verpakking van het beddengoed zit overigens een uitgebreid wasdavies. SNURK sierkussens van velours kun je wassen, maar op max. 30 graden (fijne was), niet in de droger en niet strijken.

Zijn de prijzen inclusief BTW? 
Ja, alle prijzen op deze website staan genoteerd inclusief BTW.

Hoe is het beddengoed verpakt?  
Het beddengoed zit verpakt in stevige, doorzichtige plastic ziplock zak met kartonnen inlay waarop een grote foto te zien is van het design. Je kan er zeker mee aankomen op een verjaardagsfeestje. Je moet er wel zelf cadeaupapier om heen doen.

Ik heb geld overgemaakt maar nog niks ontvangen? 
Bij een geldtransactie bestaat de mogelijkheid dat het enige dagen duurt voordat het bedrag op onze rekening staat. Mocht je ervan overtuigd zijn dat het toch echt te lang duurt neem dan contact op met orders@snurk.nl.Heel af en toe komt het voor dat onze producent vertraging oploopt bij het uitleveren van dekbedden en wij tijdelijk zonder voorraad zitten. Als dit voorkomt, stellen we iedereen meteen op de hoogte van de verwachte extra wachttijd.

Mijn vraag staat hier niet bij. 
Stuur ons dan via info@snurk.nl een mailtje. We streven er naar om je vraag binnen een werkdag te beantwoorden.